שיפוץ טורבו בסוביגל

טורבו, גלי הינע, מדחסי אוויר ועוד
לחלקים מקוריים מהיצרן / שיפוץ חלק קיים
צור איתנו קשר

הכל על שיפוץ טורבו לרכב

בשנות החמישים החלו להשתמש במגדשי טורבו ברכבים, זאת לאחר שהוכיחו את עצמם במנועי בעירה פנימית של מטוסים, משאיות, קטרים ואוניות. כיום, רכבים חדשים רבים, קטנים כגדולים, מגיעים מצויידים במנועים עם מגדשי טורבו. היקף גדל והולך של שימוש במגדשי טורבו מאפיין את כל קטגוריות הרכב, משאיות, אוטובסים, מיניבוסים, מכוניות מסחריות, רכבי שטח, מכוניות משפחתיות, ג'יפונים, רכבים ספורטיביים ועוד.

הסיבות לכך ברורות, מגדש טורבו מאפשר הפקת הספק גבוה יותר ללא צורך בהרחבת נפח הצילינדרים, שריפת הדלק במנוע יעילה יותר, מנועי טורבו הם חזקים ומשפרים את ביצועי הרכב, את חווית הנהיגה, כושר הנשיאה, עבירות בשטח ועוד. במקביל ליצרני רכב שבוחרים להשתמש במנועי בנזין ודיזל עם מגדשי טורבו החלו מוסכים ועסקים שונים בתחום הרכב להציע שירות שיפוץ טורבו או הוספת מגדש טורבו למנועים שתוכננו ויוצרו ללא מגדש כזה.

תיקון או שיפוץ טורבו עבור רכבים פרטיים ורכבים מסחריים

עוד דבר שתורם לפופולריות של מנועי טורבו הוא שמגדשי טורבו מודרניים איכותיים הם אמינים מאוד ובדרך כלל עושים עבודתם בלי בעיות למשך זמן רב. עם זאת מוכרחים ליזכור שלמנוע טורבו מכלול מכאני נוסף בו עשויות להתפתח תקלות.  אם יש לכם רכב, מכל סוג שהוא, עם מנוע המצוייד במגדש טורבו ייתכן מאוד שתזדקקו, בשלב כזה או אחר, לשירות שיפוץ  מגדשי טורבו לרכב, תצטרכו לערוך סקר שוק כדי לברר כמה עולה שיפוץ טורבו, תרצו לדעת יותר על איך מבוצע תיקון טורבו לרכב ועוד. לפניכם סקירה מקיפה שתספק לכם מידע מועיל.

תקלות אופייניות במגדשי טורבו לרכבים 

לפני שנפרט סוגי תקלות נפוצות של חלקי חילוף לרכב ובמערכות טורבו לרכב כדי שנבהיר פעם אחת ולתמיד את ההבדל בין מגדש טורבו לסופרצ'ארג'ר. בשורה התחתונה שתי המערכות נועדו לספק למנוע יותר אוויר, מגדש טורבו (מן המילה "טורבינה") עושה זאת תוך ניצול הכוח הטמון בפליטת הגזים מן המנוע בעוד סופרצ'ארג'ר מוזן בכוח מכאני מגל הארכובה. מבלי לפרט יתרונות וחסרונות יחסיים נאמר רק שיש הבדלים משמעותיים בסוגי התקלות האופייניות לשתי המערכות. נפרט עבורכם את התקלות הנפוצות במגדשי טורבו.

אפשר לחלק תקלות במערכות טורבו לשתיים, בעיות בטורבינה המופעלת על ידי גזי הפליטה ובעיות במדחס המונע בכוח שמייצרת אותה טורבינה. בשני רכיבי המערכת תיתכן שחיקה של מיסבים, דיפורמציה של רכיבים, מכלולים או מעטפת, סתימות, בריחת לחץ או נזילות שמן. סימפטומים אופייניים שצריכים לעורר בכם חשד שבקרוב תצטרכו שיפוץ טורבו לרכב הם ירידה בכוח, עדויות לנזילת שמן, רעש בלתי מוכר ולעיתים אפילו רעידות (ברוב הפעמים בעוצמה חלשה).

מה עושים אם צריך תיקון טורבו לרכב? 

חשוב להדגיש שברגע שמופיעות תופעות כגון אלה המפורטות לעיל יש לפנות ללא דיחוי אל מוסך המתמחה כדי לבדוק את התקלה. אין לדחות תיקון טורבו לרכב אפילו אם נראה לכם שאפשר להמשיך להשתמש ברכב למרות התקלה (להשלים עם הירידה בכוח, להתעלם בינתיים מהרעש החריג וכו'). קבלו חוות דעת ממספר בעלי מקצוע, הבינו בדיוק מה תכלול העבודה, בררו כמה עולה שיפוץ טורבו לרכב, החלפת טורבו חדש, התעקשו על שימוש בחלפים איכותיים וביצוע המלאכה על ידי בעלי מקצוע שניתן לסמוך עליהם.


שיפוץ טורבו או החלפה? כמה עולה לתקן?


כמה יעלה לכם תיקון מגדש טורבו לרכב? מה עדיף, שיפוץ טורבו או החלפה? האם להתעקש על מגדש טורבו חדש או לבחור החלפת טורבו במחיר נמוך יותר בזכות שימוש במערכות משופצות או מפירוק?

מכיוון שיש מגוון גדול של מערכות טורבו ושלל תקלות אופייניות לא נוכל לנקוב כאן במספרים או לספק תשובות חד משמעיות להתלבטויות שייתכן ותצטרכו להתמודד עימן. עם זאת, נוכל להרגיע ולהבטיח שהכל יתברר אם תקפידו לפנות לבעלי מקצוע רציניים ומנוסים.

התעקשו לקבל הסברים, פירוט יתרונות וחסרונות של אפשרויות שונות (שיפוץ מול החלפה למשל), וודאו שהחלפים בהם יעשה שימוש הם מאיכות טובה, קבלו אחריות לתקופה ממושכת, התמקחו על המחיר אבל בלי לפגוע בטיב העבודה.