מגדש טורבו ישן או חדש מחיר

טורבו, גלי הינע, מדחסי אוויר ועוד
לחלקים מקוריים מהיצרן / שיפוץ חלק קיים
צור איתנו קשר

כמה עולה להחליף טורבו לרכב

מגדש טורבו ישן או חדש מחיר

מחיר מגדש טורבו יכול להסתכם בכמה מאות שקלים ולהגיע לאלפי שקלים. תלוי בהאם מדובר בשיפוץ המגדש או הוספת מגדש חדש ועוד שלל נתונים שצריך לקחת בחשבון ואנחנו נדבר עליהם כאן.

בשנים האחרונות קיים גידול בשימוש במגדש טורבו בדגמי רכב רבים וקיימים יצרני רכב אשר 80% מהרכבים שלהם כוללים מגדש טורבו. מגמה זו נובעת מהיעילות של הטורבו – חיסכון בדלק, מנוע קטן יותר וכו'.

טיפול שוטף במגדש הטורבו מקטין את הצורך בהחלפת טורבו, החלפת שמן איכותי וטיפול מסננים בזמן לפי הוראות יצרן. מגדש טורבו הינו חלק עצמאי, הוא מחובר למערכת האוויר של הרכב באמצעות צינורות גומי, וכן מחובר למערכת השמן של הרכב באמצעות צינורות מתכת (בחלק ממגדש טורבו קיים קירור מים, אך מערכת קירור מים אינה שכיחה).  מחיר מגדש טורבו חדש אינו זול, ומחירו עשוי לעלות 5,000 ₪ ומעלה – בהתאם לדגם הרכב והיצרן.

מכיוון שהטורבו הוא חלק עצמאי ברכב קל לפרק (10 דקות עבודה), או לחלופין בעל הרכב יכול לפרק את מגדש הטורבו במוסך ולקחת את מגדש הטורבו באופן עצמאי לסדנת שיפוץ טורבו, ולחסוך במחיר שיפוץ מגדש הטורבו אלפי שקלים.

כאשר בעל הרכב מגיע לסדנת השיפוץ, הדבר הראשון שבעל הרכב רוצה לדעת זה מחיר לשיפוץ מגדש טורבו לרכב. נציג של הסדנה יעשה בדיקה ראשונה למגדש הטורבו, הבדיקה כוללת בדיקה ויזואלית ראשונה, בדיקה זו כוללת איתור סדקים במגדש הטורבו, בדיקה מכנית של האקטואטור ובדיקה של פתחי הטורבו (גם של האוויר וגם של המים). במידה והבדיקה הראשונה תקינה, יש לעובר לבדיקה מכנית של ליבת הטורבו, זו נעשית לאחר השרייה של הטורבו בנוזל ניקוי שומנים, לאחר מכן מפרקים את מגדש הטורבו. לאחר בדיקה זו ניתן לדעת האם אפשר לשפץ \ או לחדש את הטורבו.

במידה וניתן לבצע שיפוץ טורבו לרכב, יש לבצע גם החלפה של הליבה. חשוב להשתמש בליבה איכותית, העדיפה ביותר הינה ליבה של יצרן מגדש הטורבו.

אם הבדיקות בוצעו בצורה מקצועית, שיפוץ מגדש טורבו זהה באיכותו לקניית מגדש טורבו חדש!

עלות של שיפוץ מגדש טורבו, נע סביב 1000ש"ח ל 3000 ש"ח לרכב פרטי, אך ישנם מגדשי טורבו אשר שיפוץ  הטורבו יקר יותר. במידה וצריך לחדש את מגדש טורבו – פעולות של חריטה \ מילוי \ איזון \ ריתוך, זמן העובדה אינו קבוע. חידוש מגדש טורבו זול מהחלפת טורבו. מחיר עלות חידוש טורבו נע מבין מאות שקלים לבין אלפי שקלים. יש מקרים בהן לא ניתן לקנות מגדש טורבו חדש, וחידושו הינה פעולה מורכבת.

במידה והבדיקות הראו כי לא ניתן לשפץ או לחדש את מגדש טורבו, יש צורך בהחלפתו.

כמה עולה להחליף טורבו לרכב?

מחיר טורבו חדש ומקורי לרכב נע בין עשוי להגיע ל 5000 ₪ ואף יותר. יש מקרים בהם רכב מכיל שני מגדשי טורבו ובמקרים כאלו מחיר הטורבו יהיה כפול מכך. מעבר לכך יש מגדשי טורבו יקרים יותר, ולכן טווח המחירים משוער ואינו קבוע.

במידה וצריך להזמין את מגדש טורבו מחול, יש תוספת תשלום עבור המשלוח.