מגדש טורבו לרכב בסדנה של סוביגל

טורבו, גלי הינע, מדחסי אוויר ועוד
לחלקים מקוריים מהיצרן / שיפוץ חלק קיים
צור איתנו קשר

שיפוץ גלי הינע ושיפוץ טורבו למשאיות

משאיות חדישות בנויות לשרת את בעליהם לאורך זמן רב בלי לפתח תקלות ובלבד שמקפידים לבצע את הטיפולים הדרושים, לפי הוראות היצרן, בזמן ובאופן מקצועי. משאיות עובדות קשה ומערכות ההינע, ההיגוי והבלימה נדרשות לעמוד בעומסים גבוהים עד כדי כך שגם המשאית האיכותית ביותר, שמתוחזקת באופן הקפדני ביותר, תצטרך בשלב כזה או אחר שיפוץ גל הינע כמו גם שיפוץ טורבו – מגדש טורבו. בכל הנוגע לתיקון גל הינע, החלפה או שיפוץ טורבו למשאיות, אין קשר ישיר בין גיל המשאית, שכן גל הינע לא השתנה ב50 שנה האחרונות. ישנן משאיות שמשתלם לתחזק לאורך שנים רבות, למשל כאלה בהן מותקנות מערכות ייחודיות, "ביובית" למשל (משאיות עם מיכל ומשאבות לפינוי נוזלי ביוב במקרים של סתימות), משאיות קידוח, משאבות בטון ועוד.

טיפול בתקלה במשאיות

תקלה המשביתה משאית למשך כמה ימים עלולה לעלות ביוקר, מפני שעלות התיקון מורכת גם מהפסדים בגין עבודה שאי אפשר היה לבצע ולקבל עבורה תשלום. לכן, כדאי מאוד לבעלי משאיות לתחזק אותן היטב ולדעת איך להתמודד עם תקלות באופן מהיר ומוצלח. שיפוץ גל הינע למשאית הוא אחד התיקונים שבעלי משאיות נזקקים להם וכך גם שיפוץ טורבו ג'ארגר. לפניכם סקירה קצרה שתעזור לכם להבין מתי צריכים תיקונים כאלה, למה עדיף להקדים לבצע אותם מיד עם הופעת הסימנים הראשונים לבעיה המתפתחת, איך בוחרים מוסך שיוכל לבצע את התיקון באופן המוצלח ביותר, איפה משיגים חלקי חילוף, מתי עדיף  להחליף גל הינע ישן בחדש, מתי משתלם יותר לשפץ גל הינע למשאית ועוד. 

שיפוץ גל הינע למשאיות – להחליף את גל ההינע הישן בחדש? לשפץ? או לפרק ולהתקין אחד משופץ?

כמו בתקלות רבות בכלי רכב פרטי גם כך גם ככל שהדבר נוגע לגל הינע שמצבו מחייב טיפול, במקרים רבים תהיה לנו בחירה בין פירוק החלק הישן, שיפוצו והרכבתו חזרה במקומו או החלפתו באחד חדש (גל הינע "מקורי" אשר נקנה מהחברה, אינו שונה כלל מגל הינע אשר נבנה מחלקים איכותיים ואוזן בצורה טובה). לעיתים קרובות שיפוץ גל הינע יכול לחסוך בעלויות התיקון לעומת קניית גל הינע חדש. באופן כללי ניתן לשפץ גלי הינע של משאיות כך שאיכותם יהיו טובים ממש כמו כשהיו חדשים, עם זאת מומלץ לקבל הצעת מחיר גם לדריישפט חדש. מומלץ להימנע מחלקים מפירוק אלא אם ניתן לוודא שמדובר בכאלה שלא נעשה בהם שימוש רב.

מתי צריך שיפוץ דיירשפט למשאית? 

שיפוץ גל הינע (באנגלית Driveshaft ומכאן השיבוש העברי "דריישפט") נדרש כאשר מרגישים שמתחילות רעידות בעת ההאצה. רעידות כאלה יהיו הסימן הראשון לכך שמתפתחת בעיה בגל ההינע. מומלץ מאוד לא לחכות ולטפל בבעיה מוקדם ככל האפשר, המשך שימוש במשאית עם גל הינע שגורם לרעידות יביא להתפתחות בעיות נוספות, בדריישפט עצמו ובחלקים אחרים, סמוכים אליו יותר או פחות. חשוב מאוד לא לנסות למשוך זמן עד לשיפוץ גל ההינע, הרעידות שנובעות מתקלה בגל ההינע יגרמו לבלאי מואץ של חלקי גומי כגון מחזירי שמן ומחברים ולעיתים אפילו כשל פתאומי של רכיבים עדינים כגון רגשים ("סנסורים") למיניהם, במערכות ההיגוי, הבלימה, ובמיוחד במערכת העברת הכוח ("הגיר").

פנה לסובגיל עוד היום לקבלת הצעת מחיר לשיפוץ טורבו או שיפור גל הינע

ותופתע לגלות מהו פער המחירים בהשוואה לנותני שירות אחרים המתמחים בסוג המשאית שלך.