רכב 4X4 שיפוץ דרייבשפט

טורבו, גלי הינע, מדחסי אוויר ועוד
לחלקים מקוריים מהיצרן / שיפוץ חלק קיים
צור איתנו קשר

שיפוץ גל הינע (דריישפט) של רכבי שטח 4x4

ברכבי הנעה אחורית(פרטיות, רכבי 4×4), הדריישפט (Driveshaft באנגלית, "גל הינע" בעברית) הוא האחראי על ניתוב האנרגיה ממקור הכוח(מנוע\גיר), אל הדיפרנציאל – החלק אשר מעביר את הכוח לגלגלים. הדריישפט נתון לעומסים כבדים בזמן העברת כוח המנוע אל צירי הגלגלים,  ברכבי 4X4 גלי הינע נדרשים לעמוד בעומסים גדולים במיוחד, מפני שברכבים כאלה גם הגלגלים האחוריים וגם הקדמיים מחוברים למנוע (במצב 4X4 כמובן, במצב 2X4 מחובר רק זוג גלגלים אחד).

לא פעם קורה שרכב שטח זקוק לשיפוץ או החלפת דריישפט, במיוחד כאשר מדובר ברכבים המשמשים לטובת טיולי שטח בדרכים לא סלולות. אנא קרא כאן בהמשך סקירה של האפשרויות העומדות בפני בעלי רכבי שטח, כאשר הדריישפט זקוק לטיפול. נפרט אודות האפשרויות לאיתור תקלות בגל ההינע, האפשרויות לטיפול במקרה כזה, מתי ניתן, ומשתלם, לשפץ דריישפט של רכב 4X4, מתי יש להחליף דריישפט ישן בחדש ועוד.

שיפוץ גל הינע נקודות התורפה ברכב 4×4

גל הינע הוא רכיב העברת כוח אורכי ברכב. כל דריישפט מורכב ממוט ברזל עבה ומפרקים המאפשרים חיבור בין תיבת ההילוכים מצד אחד והדיפרנציאל(הרחיב הרוחבי בהעברת הכוח אל הגלגלים) בצד השני. קורה שמוט הברזל של הדריישפט ניזוק, למשל כאשר רכב 4X4 סופג מכה חזקה בגחון דבר אשר מחייב טיפול בדריישפט, בנוסף יש תקלות רבות במפרקים עצמם, דבר אשר מחייב טיפול בדריישפט (גל הינע), כל גלי ההינע בנויים באותה צורה בין אם מדובר במשאיות, רכבי 4X4, וכו’.

מפרקי הדריישפט עלולים להינזק כתוצאה מעומס גבוה במיוחד, בגלל חיבור פתאומי של המנוע אל תיבת ההילוכים ("זריקת קלאץ'), ממכה או פשוט בגלל שחיקה לאורך זמן.
ניתן לעשות הרבה כדי לשמור על תקינות גל ההינע: לנהוג ברכב השטח בזהירות המתבקשת כאשר יש סכנה של מכה בחלק התחתון של הרכב, לבצע טיפולים תקופתיים בזמן (כך ניתן לזהות תקלות בהתהוות ולטפל בהן לפני שנגרם נזק משמעותי), למנוע העמסה פתאומית של כוח על הדריישפט ועוד.

חשוב לציין שמפרקים (חיבורי CV אוניבסליים, universal CV joints) של דריישפטים מודרניים הם סגורים הרמטית ואינם זקוקים ל"גירוז" תקופתי, עם זאת, חשוב לוודא שזה המצב גם ברכב השטח שלכם, להכיר היטב את הטיפולים הנחוצים לגל ההינע, ולוודא שהם מבוצעים באופן סדיר ואיכותי.

איך יודעים שיש בעיה בדריישפט על רכב 4×4?

במרבית המקרים, הסימן הראשון לבעיה שמתפתחת בגל ההינע הוא רעידות בזמן נסיעה, בדרך כלל באופן מודגש יותר בתחילת התנועה קדימה ובמהירויות גבוהות יחסית. פעמים אחרות ישנם רעשים, כאשר יש כשל פתאומי חמור יהיה אודן כוח, עליה בסל"ד שאינה גורמת לסיבובים מהירים של הגלגלים, או אפילו

נתק מלא בין תיבת ההילוכים לציריה (רכב תקוע). חשוב להדגיש שברגע שמתעורר חשד לתקלה בדריישפט של רכב השטח יש לפנות מיד למכונאי מוסמך כדי לברר את מהות הכשל ולבצע את התיקונים הדרושים, שיפוץ דריישפט או החלפתו. עיכובים מיותרים בשיפוץ גל הינע, יגרמו לגידול בהיקף הנזק כך שהתיקון, בסופו של דבר, יעלה יותר.

מתי אפשר לשפץ גל הינע  של רכב 4X4 ומתי צריך להחליף דריישפט(בניית גל הינע)?

כאשר יש תקלה בדריישפט של רכב שטח, חשוב לבדוק האם נכון ויעיל לשפץ את גל ההינע הקיים, או שאין ברירה אלא להחליפו בחדש. כדאי לדעת שברוב המקרים ניתן לשפץ דריישפט, אולם יש מקרים שבהם אין ברירה וצריך להחליף את הל ההינע באחד חדש. במקרים של תקלה המצדיקה החלפת גל הינע, אפשר לבנות דריישפט (גל הינע) חדש.במקרה של שיפוץ דריישפט של רכב 4X4 חשוב מאוד לוודא שנעשה שימוש בחלפים איכותיים. 

פנה לסובגיל עוד היום לקבלת הצעת מחיר לשיפוץ טורבו או שיפור גל הינע

ותופתע לגלות מהו פער המחירים בהשוואה לנותני שירות אחרים המתמחים בסוג המשאית שלך.