תחזוקת משאיות יד שניה

טורבו, גלי הינע, מדחסי אוויר ועוד
לחלקים מקוריים מהיצרן / שיפוץ חלק קיים
צור איתנו קשר

תחזוקת משאיות יד שניה

רכישת משאית לעסק מהווה הוצאה גדולה ולא מבוטלת, גם אם מחליטים לרכוש משאית יד 2. עסקים רבים רוכשים משאיות משומשות על מנת לחסוך כסף ולא להתחייב להלוואות יקרות וממושכות. יש הבדל משמעותי בעלות המשאית המשומשת לבין רכישת משאית חדשה, ובמצב של היום בעלי העסקים חייבים לקבל החלטות שקולות ואחראיות כדי להימנע מהוצאות קבועות גבוהות ולהפחית סיכונים.

יש יתרונות משמעותיים וחשובים לעסקת רכישת משאית יד שניה, בהשוואה לרכישת משאית חדשה, אך חשוב להקפיד על תחזוקה שוטפת של המשאית ויש לטפל בה בזמן ובהתאם להוראות היצרן והמוסך.

בלאי מהיר של משאיות

חשוב לזכור כי משאיות מבלות זמן רב בדרכים, ובעסקים רבים בהם המשאית משמשת להובלת סחורה ומטענים, הרכב מבלה שעות ממושכות מידי יום על הכבישים, לכן יש בלאי טבעי מהיר של כלל מכלולי המשאית. כדי להבטיח את תקינות המשאית ועל מנת לספק סחורה בזמן וללא עיכובים, יש להקפיד על תחזוקה נכונה ושוטפת של המשאיות.

עלויות התחזוקה של המשאית משתנות בהתאם למצב המכני של הרכב, עלות חלקי החילוף והתיקונים הנדרשים, מרחק הנסיעה שהרכב גומע בחודש, מצב המנוע ומצב שאר מכלולי המשאית, כולל צמיגים, בלמים, גיר ורצועת טיימינג. ככל שהמשאית מבלה יותר זמן בדרכים הבלאי שלה מהיר יותר ויש להקפיד על תחזוקה נכונה בהתאם להוראות היצרן כדי להבטיח את תקינותה. 

מה החשיבות בתחזוקת משאיות יד שניה?

עסקים רוכשים משאיות למטרות שונות, המשאית משמשת להובלת סחורה ומטענים, לאספקת מוצרים ללקוחות, לחלוקה ועוד. כדי להימנע מבעיות בעסק יש להקפיד על תחזוקה שוטפת של המשאית יד שניה, ויש לתת תשומת לב לתחזוקת המנוע ושאר המערכות כמו גיר, בלמים, מצבר, מערכת ההגה, צמיגים ועוד.

המשאיות עובדות קשה והמערכות שלהן סובלות מבלאי מהיר וגבוה יחסית, לכן בעת קניית הרכב יש לבדוק מהן עלויות התחזוקה ומהי עלות חלקי החילוף והטיפולים. תחזוקה שוטפת נכונה והחלפת חלפים איכותיים מבטיחה לעסק משאית תקינה וכך נמנעים מבעיות מוכרות לבעלי המשאיות כמו תיקון מהיר באמצע הדרך, גרירת המשאית למוסך, תקלות חוזרות המשביתות את המשאית לכמה ימים ופוגעות בפעילות ובביצועי העסק.

טיפים לתחזוקת משאיות

  • כדי ליהנות ממשאית יד 2 תקינה ובטיחותית יש לבצע תחזוקה שוטפת בהתאם להוראות היצרן, ואם מחזיקים צי משאיות כדאי להעסיק קצין רכב שתפקידו לבדוק את הרכבים ולדאוג לתחזוקה ולטיפולים בזמן. כדי לבצע תחזוקה נכונה במשאיות יד שניה מומלץ להתייחס לטיפים הבאים:
  • טיפולים במוסך – יש להקפיד על מילוי יומן טיפולים עם פירוט מלא, את הטיפולים יש לבצע רק על ידי אנשי מקצוע מיומנים ובמוסך מקצועי המתמחה במשאיות.
  • בדיקת בלמים קבועה – אחת הבעיות המרכזיות במשאיות חדשות ומשומשות היא מערכת הבלמים. יש לבצע בדיקת בלמים באופן קבוע, בעיקר במשאיות המשומשות המבלות זמן רב בדרכים. בכל בעיה במערכת הבלימה יש להגיע מיד לטיפול במוסך ואין לסכן את הנהג ושאר המשתמשים בדרך.
  • נוזל קירור – חשוב לבדוק את נוזל הקירור ובהתאם לצורך להחליפו או למלא נוזל חסר.
  • נזילות – לפני כל נסיעה יש לבדוק האם קיימות נזילות מהמנוע ומשאר המערכות במשאית. אין לנהוג במשאית עם דליפות של שמנים, דלק וכו'.
  • בדיקת שמנים – מידי בוקר יש לבצע בדיקת שמנים במנוע, למלא שמן חסר ולהחליף שמנים על פי הוראות היצרן ובהתאם למרחק הנסיעה.
  • בדיקת והחלפת מסנן אוויר – במנוע המשאית יש כמה מסנני אוויר, יש לבדוק את תקינותם באופן שוטף ולהחליף את המסננים הישנים בהתאם להוראות היצרן ומרחק הנסיעה.
  • בדיקת צמיגים – לפני כל נסיעה יש לבדוק את תקינות הצמיגים, לנפח אוויר בהתאם לצורך ולהחליף את הצמיגים הישנים והשחוקים בהתאם למרחק הנסיעה ומצבם.

לסיכום, מעבר להוצאת הדלק היקרה, עלות התחזוקה היא ההוצאה השנייה מבחינת עלות אחזקת המשאית. אם מקפידים על שגרת תחזוקה וטיפולים בזמן חוסכים הרבה כסף, בעיות וכאבי ראש.

לא מאמינים? הינה כמה מכוניות בעלות קרבורטור ולאחר התקנת טורבו

מעוניינים להתקין טורבו לרכב עם קרבורטור? צריכים עזרה? מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לסייע!

מי אנחנו? סוביגל הינו בית מלאכה המשפץ גלי הינע, טורבו ומדחסי אוויר עם ניסיון רב. לסובגיל מלאי גדול של טורבו ומדחסי אוויר כחלק ממגוון חלקי חילוף לרכב של החברה.

מאמר זה נכתב בגדר המלצה בלבד ולא מהווה תחליף לייעוץ מקצועי