טורבו, גלי הינע, מדחסי אוויר ועוד
לחלקים מקוריים מהיצרן / שיפוץ חלק קיים
צור איתנו קשר

האם אפשר להתקין טורבו ברכב עם קרבורטור?

בואו נתחיל קודם כל מה זה קרבורטור? קרבורטור הינו רכיב שנמצא במנוע הבנזין שלמעשה המטרה שלו היא לערבב בין הדלק והאוויר על מנת לגרום למנוע להניע. הקרבורטור הומצא ב1893 על ידי מהנדס מכונות הונגרי בשם דונאט באנקי. לפני המצאת הקרבורטור לא היית ידועה שום שיטה יעילה לערבוב נכון של דלק ואוויר למנועים. אך מאז עבר המון זמן ולמעשה הקרבורטור נשאר מאחור והטכנולוגה התפתחה. היום, מערכות הזרקת הדלק מבוססות מחשב והן מהוות תחליף חסכוני לקרבורטור המכני. אך בכל זאת למי שיש עדיין קרבורטור האם אפשר להוסיף טורבו בנוסף לרכב?

האם ניתן להשתמש בטורבו ברכב עם קרבורטור?

גרוטאות? או רכב בעל זכרונות יפים? ישנם אנשים בעלי ערך סנטימנטלי לרכבם והם לא מוכנים לוותר עליו תמורת רכב חדש אפילו בחינם! ולכן, ישנם אנשים שמעוניינים תמיד לשפר את רכבם הישן בין אם זה בהוספת טורבו או כל דבר אחר. קרבורטור וטורבו יכולים להסתדר אחד עם השני כל עוד עושים את זה נכון ומהסיבות הנכונות. למעשה, הכל מסתכם בכוונון נכון ושמירה על יחס דלק – אוויר מתאים במנוע. הכוונן שעושים לקרבורטור ולטורבו אינו בלתי אפשרי אבל נדרש בעל מקצוע מנוסה על מנת לגרום לזה לפעול.

האם טורבו יכול לשפר את הביצועים?

בין אם יש לכם קרבורטור או לא, הטורבו יכול רק להוסיף. יותר אוויר אומר שאפשר להוסיף עוד דלק, עוד דלק אומר יותר עוצמה בכל פעולת דחיסה וזאת מבלי להחליף מנוע ואת נפחו. לכן, גם כאן הטורבו יהיה רלוונטי מכיוון שהמטרה שלו היא להגדיל את הספק המנועים המוזרקים לדלק ואפשר להשתמש בהם עם מערכות בנויות קרבורטור.

מהם הצעדים בהתקנת טורבו עם קרבורטור?

שלב ראשון – צריך להתקין את הטורבו ללא חיבור לצינורות המנוע לפי הוראות היצרן. מה שכולל בדרך כלל את הצורך להחליף את אחד מסעפי הפליטה שתומכים בטורבו. כאשר מותקנת מערכת קירור או שמעוניינים במערכת קירור, יש למצוא נטיב ללחץ השמן דרך מערכת הקירור. 

 

שלב שני – במידה ויש קרבורטור אטום שפחות מתאים לטורבו יש צורך לבצע כמה שינויים. קרבורטורים אטומים מונעים דליפת דחיפה מה שמקשה על המשימה להתבצע. במידה וקיים אחד כזה, מומלץ להחליף אותו על מנת שיהיה אפשרי לבצע את המשימה. אך לרוב זה כבר לא יהיה שווה את המאמץ ואת הכסף. 

 

שלב שלישי – יש לחבר את יציאת הטורבו לקרבורטור. זהו חיבור הדורש לחבר את המצמדים המתנפחים במקום שמנקה האוויר היה יושב ובמקום זה את התקנת הטורבו. היצרן של הקרבורטור שלכם אמור לדעת כיצד לכוון אותו כך שיעבוד עם הקרבורטור שלכם. 

 

שלב רביעי – התקנת משאבת דלק עם לחץ ונפח גבוהים והתקנת מווסת לחץ הדלק עם החזרה. כאשר עושים זאת, המווסת יוסיף לחץ דלק לקרבורטור עם דחיפה ולמעשה גורם לכך שלחץ האוויר לא יעלה אף פעם על לחץ הדלק בקרבורטור. 

 

לסיום יש לקחת את האוטו למוסך מוסמך בכדי לסדר כיוונים בין הקרבורטור למנוע. יש לכוון את המנוע לכל מהירות ותנאי נסיעה אפשריים על מנת להבטיח שכל החיבורים והמנוע יעבדו כמו שצריך. 



לא מאמינים? הינה כמה מכוניות בעלות קרבורטור ולאחר התקנת טורבו

מעוניינים להתקין טורבו לרכב עם קרבורטור? צריכים עזרה? מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לסייע!

מי אנחנו? סוביגל הינו בית מלאכה המשפץ גלי הינע, טורבו ומדחסי אוויר עם ניסיון רב. לסובגיל מלאי גדול של טורבו ומדחסי אוויר כחלק ממגוון חלקי חילוף לרכב של החברה.

מאמר זה נכתב בגדר המלצה בלבד ולא מהווה תחליף לייעוץ מקצועי